Uzun soluklu bir çalışma sürecinin ardından LGS maratonunda son dönemece geldiğimiz şu günlerde uzmanlar öğrencilere tavsiyelerde bulunmayı sürdürüyor. Adana’da uzun yıllardan bu yana her sınavda öğrencilerinin başarısıyla ve verdikleri eğitimin kalitesiyle öne çıkan Güney Başak VİP Eğitim Kursu da uzmanların görüş ve önerilerini öğrencilerle paylaşarak emeklerinin boşa gitmemesine yardımcı olmaya devam ediyor.
Güney Başak VİP Eğitim Kursu Kurucusu Mehmet Akif Çörten, LGS’ye girecek öğrenciler için hayati öneme sahip öneri ve uyarıları bir araya getirdi.
Bilindiği üzere geçtiğimiz yıl beklenmeyen pandemi koşulları nedeniyle adaylar, yalnızca ilk dönem işlenmiş konulardan sorumlu tutulmuştu. Ancak bu yıl, daha önceki yıllarda olduğu gibi sekizinci sınıf müfredatının tamamı sınava dahil edildi. Milli Eğitim Bakanlığının geçtiğimiz günlerde yayınladığı Nisan Ayı Örnek Sorularını inceleyen eğitim uzmanlarının saptaması, soruların gündelik hayatımızla ilişkili olduğu yönünde.
2021 Yılı LGS’de gündelik hayatı sorgulayan, irdeleyen, verileri doğru anlayıp yorumlama becerisi isteyen, güncel olayları da kapsayan sorularla karşılaşılacağının altı çizildi.
Öğrenciler sınava kalan sürenin azalmasından ötürü panik yapmaya ve endişeye kapılmaya meyilli durumdalar. Ancak doğru yönetilip planlandığı taktirde kalan süre eksiklerimizi kapatıp, sınavda başarılı olmamız için yeterli. Artık öğrencilerin büyük kısmı konuların birçoğunu tamamlamış durumda. Çözülen deneme sınavları sayesinde eksiklerin hangi alanda olduğunu tespit etmek, mümkün olduğunca fazla soru tipini yakından tanımak ve kendinize en uygun sınav taktiklerini geliştirmek mümkün. Fakat en önemli nokta ihtiyaçlarımızı doğru tespit ettikten sonra doğru bir planlama ile çalışmaya devam etmek.
Örneğin müfredatta yer alan bütün konu ve kazanımları tamamlamış bir öğrenci için doğru strateji mümkün olduğunca fazla soru çözmek olacaktır. Fakat halen daha konularda eksikleri bulunan öğrenciler için bu doğru strateji değildir. Elbette ki sınava hazırlık sürecinde bol bol soru çözmek önemlidir. Ancak yapılan hatalara dönüp bakmıyor, o konuya dair eksikliklerimizi gidermiyorsak, bu yeterince etkili bir yöntem olmaktan çıkar. Sınavdaki başarı, hiçbir eksik bırakmadan, adım adım bütün konuları tamamlayarak ve sınavın her anını planlayarak gelecektir.
LGS’nin bu yıl nasıl olacağına dair elimizdeki en önemli ipucu Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayınladığı örnek sorular. Öğrencilerin bu soruları büyük bir özenle, irdeleyerek çözmesi gerekiyor. Bakıldığı zaman matematik sorularının hayatın içinden geldiği ve çözerken okuduğunu anlama ve verileri analiz edebilme becerisine ihtiyaç duyulduğu açıkça görülüyor.
Güney Başak VİP Eğitim Kursu Kurucusu Mehmet Akif Çörten’in önerisi şu yönde: “Örnek sorulara bakıldığında işlenen tüm konulara yer verilmekle birlikte bazı kazanımların üzerinde ısrarla durulduğunu fark ediyoruz. Her ay düzenli olarak örnek sorularda yer almayı sürdüren bir kazanımın sınavda soru olarak karşımıza çıkma olasılığının ne denli yüksek olduğunu anlamak güç değil.”
Özellikle örnek sorular içerisinde yer alan Fen Bilimleri testinde paragrafların ve soru içeriğinin gündelik hayatla yakından ilgili olduğu dikkat çekiyor. Sınava az bir süre kalmışken özellikle konu tekrarları sırasında edinilen kazanımların gündelik hayatımızla ilişkisini kurmak da uzmanların öğrencilere tavsiyelerinin başında geliyor.
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk’un açıklamalarından anlaşılacağı üzere bu yıla özel, sınavın dil bilgisi sorularını içermeyeceğini biliyoruz. Bu da Türkçe testinde öğrencinin üzerindeki konu yükünün bir parça da olsa azaldığı anlamına geliyor. Ancak unutulmamalı ki sınavın tamamına yakını okuduğunu anlama becerisi üzerine kurulu. Bu noktada öğrencilerin anlamlarını bildiği bir kelimeyle her karşılaştığında sözlüğe bakma alışkanlığı kazanmaları önem taşıyor. Cümlenin bağlamını idrak etme, yorumlayabilme ve çıkarım yapabilme yeteneğine sahip öğrenciler bu yıl sınavda şüphesiz fark yaratacaklar. Elbette tüm bunları hızlı yapabilmek de en az diğerleri kadar önemli.
Özellikle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanından gelecek sorularda çıkarım yapabilmek adına kavramlara hakim olmak gerekiyor. Soru metni içerisinde hakim olmadığımız bir kavramla karşılaşınca metnin bağlamını anlamakta güçlük çekebiliyoruz. Bu yüzden verilen ayet veya hadislerin konularını sınıflandırabilecek ve bağlamını idrak edebilecek kadar, ders müfredatı içinde yer alan kavramlara hakim olmamız gerekiyor. Mümkün olduğu kadar fazla soru çeşidi gören ve tanıyan öğrenciler soruları daha hızlı çözecekler ve rakiplerine kıyasla büyük avantaj elde edecekler.
İngilizce testinde yer alan soruların geçmiş yıllardan büyük ölçüde farklılık sergilemediği görünüyor. Dil bilgisine yer verilmeyeceği zaten duyurulmuştu. Bununla birlikte kelime bilgisi, okuduğunu anlama becerisi grafik ve görselleri analiz etme becerisi gibi yetilerin test edildiği bir İngilizce sınavı bekleniyor. Öğrencilerin yapması gereken, sınav tarihine kadar ünitelerin tamamında yer alan kelime ve cümle yapılarına hakim olmak. Bunun için çalışmaların aksamadan devam etmesi gerekiyor. Çünkü testlerde güçlü çeldirici şıklar yer alacak ve bu da hata oranını yükseltecek. Sık sık kelime tekrarları yapmanın yanında sınavdaki süre stratejisine dair kendinize en uygun teknikleri de geliştirmiş olmanız gerekiyor.
Çok çalışabilmek adına uyku ve beslenme düzeninizden vazgeçmek. Saatlerce uykusuz ve aç kalarak çalışmak, yaratacağı fiziksel bozuklukların yanında ders çalışmayı sizin için olumsuz ve acı veren bir eylem olarak bilinçaltınıza kodlayacaktır. Bu da gelecek yıllardaki başarınızı dahi olumsuz etkileyecek bir olaydır.
Öğrencilerin en sık tekrarladığı hatalardan biri de yalnızca iyi olduğu konu ve derslerden soru çözmektir. Bu insanın kendini kandırmasıdır. Evet iyi olduğumuz konularda kusursuz olmak için çalışmaya devam etmeliyiz. Çözdüğümüz testlerde başarılı olmak kendimizi daha iyi hissetmemizi de sağlar. Ancak gerçekte kendimizi kandırmaya son verip, yeterince başarılı olmadığımız alanlara yönelmemiz gerekir.
Türkçe, Fen Bilimleri ve Matematik gibi alanların kat sayıları diğerlerinden daha yüksek olduğu için yalnızca bu derslere ağılık verip diğerlerini önemsememek. Herkes bu derslerin önemini biliyor ve bunlara çalışıyor. Ancak rakiplerinizin önüne geçebilmek için diğer derslerde de başarılı olmanız gerekiyor. 1.2 milyon öğrencinin gireceği bu sınavda başarıyı ve başarısızlığı küçük detayların belirlediği unutulmamalı.
Yaptığımız hataların üzerine eğilmek yerine bu hatalardan kaçmak ve bu derste asla başarılı olamayacağımıza dair kalıp düşünceler üretmek. İşte bu öğrenilmiş çaresizlik hayattaki en büyük yanlışların başında gelir. Bazı derslerde daha yetenekli, istekli ve başarılı olabilirsiniz. Diğerlerinde daha çok zorlanıyor olabilirsiniz. Ancak unutmayın ki bu sınav standart 8.sınıf eğitimini tamamlayan herkesin yapabileceği bir zorluk seviyesinde. Çözümü olmayan imkânsız sorular değil karşımıza gelen sorular. Bazı derslerde ve konularda yeterince hızlı bir başarı gösteremiyor olmanız o konuyu es geçeceğiniz anlamına gelmeli. Unutmayın ki tıpkı sizin olduğu gibi rakiplerinizin de başarılı ve daha az başarılı olduğu alanlar var. Bu yüzden zamanı doğru değerlendirmek ve çalışmaya devam etmek gerekiyor.
Güney Başak VİP Eğitim Kursu 2021 LGS’ye girmesi beklenen bütün öğrenciler için emeklerinin karşılıklarını almalarını diler. Her bir gencimizin, ülkemizi başarı dolu yarınlara götürecek birer eğitim neferi olduğunun bilincinde, onların her anında yanında olmaya devam ediyoruz.